Bi lahko bil prvi tovornjak na sončno energijo na svetu odgovor na razogljičenje tovornega prometa?

Bi lahko bil prvi tovornjak na sončno energijo na svetu odgovor na razogljičenje tovornega prometa?

Wednesday, May 1, 2024

MAJ 2024

Bi lahko bil prvi tovornjak na sončno energijo na svetu odgovor na razogljičenje tovornega prometa?

Švedski proizvajalec Scania je razvil tovorno prikolico, opremljeno s sončnimi kolektorji, ki bi lahko razogljičili obstoječe tovornjake. Promet v Evropi predstavlja približno 25 odstotkov emisij ogljika na celini. Velik delež tega prihaja iz težkih tovornih vozil. Prevoz blaga ni nekaj, brez česar ne moremo živeti - razen če želimo prazne trgovine in supermarkete. Toda kako lahko zmanjšamo vpliv tovornega prometa na okolje? Euronews Green se je pogovarjal s švedskim proizvajalcem vozil Scania, da bi izvedel več o njegovem prizadevanju za rešitev te težave.

Razogljičenje voznega parka

Pričakuje se, da bo tovornjak, proizveden prav zdaj, zdržal približno 15 do 20 let, kar pomeni, da se po Evropi vozi veliko precej starih tovornjakov. Iz različnih razlogov bi bilo praktično nemogoče in nepraktično umakniti vsa stara vozila s cest in jih nadomestiti z najnovejšimi in najučinkovitejšimi tovornjaki. "Raziskujemo najrazličnejše možnosti in ena od teh možnosti je bila tovornjaki na sončno energijo," je za Euronews povedal Eric Falkgrim, tehnološki vodja za načrtovanje vozil pri Scanii. »Zame osebno sem bolj razmišljal o baterijskih električnih tovornjakih, ki jih trenutno imamo. Pred desetimi do 15 leti so bili predragi, s povečano energijsko gostoto in nižjimi stroški pa je kar naenkrat postalo zanimivo. »In tako je bila misel podobna pri sončni energiji – da se bo na neki točki to splačalo, če se učinkovitost poveča in stroški še naprej znižujejo. In to je tisto, kar poskušamo raziskati.”

Kako deluje solarni hibridni tovornjak?

Tovornjak ima dva dela - sprednji "vlačilec" in zadnji "priklopnik". Scania je v sodelovanju z Univerzo Uppsala razvila prikolico, prekrito s sončnimi kolektorji. Prednost je, da se lahko priključi na hibridni traktor in lahko deluje kot dodatna baterija. Shrani lahko približno 200 kilovatnih ur energije, kar je približno trikrat več kot traktor. »Poleg tega lahko dobite tudi dinamično polnjenje – no, če je zunaj sonce – in tako dejansko polnite med vožnjo, kar je velika prednost, če imate plošče na tovornjaku, namesto na ob cesti,« pojasnjuje Eric. Kar si Ericova ekipa pri Scanii še vedno prizadeva izpopolniti – vendar bo priklopnik naredil še posebej edinstven – poskuša narediti prikolico, pokrito s solarnimi paneli, v bistvu kot električno vozilo z neodvisnim pogonom. To bi pomenilo, da bi ga lahko priključili na star traktor z notranjim izgorevanjem, pa tudi na sodobnega hibrida. Preliminarni podatki iz testiranja solarne prikolice z motorjem z notranjim izgorevanjem kažejo, da bi lahko zmanjšala porabo goriva za približno 40 odstotkov.

Kdaj bomo na cestah videli solarne hibridne tovornjake?

Solarni hibridni tovornjaki se trenutno testirajo na cestah na Švedskem – in se bodo nadaljevali vse leto 2024. Morda se zdi nenavadna izbira preizkusiti izdelek na sončno energijo v državi, ki ima pozimi zelo malo sonca, vendar Eric pojasnjuje, da je "mislil, da če deluje tukaj na Švedskem, bo deloval povsod." "In veste, če greste v Španijo ali Avstralijo ali kam drugam, kjer je veliko bolj sončno, potem boste očitno imeli veliko več koristi od samega tovornjaka." Po besedah ​​Erica je bil eden ključnih izzivov v tem procesu pridobivanje ustreznih sončnih kolektorjev. »Večina panelov je narejenih za hiše, kajne? Zato so zgrajeni za namestitev na statične hiše,« pojasnjuje. "V avtomobilskem sektorju imamo težavo, da je izpostavljeno umazaniji, umazaniji, celo vejam, ki se nekako nagibajo čez ceste in strgajo po straneh." Vibracije nastajajo tudi, ko tovornjaki drvijo po cestah, pravi Eric. »Torej same plošče, tiste, ki smo jih uporabili, so dejansko zelo lahke in zelo močne, zelo vzdržljive. "Toda poleg tega morate imeti tudi nekatere varnostne funkcije, ki v primeru nesreče ne bodo povzročile kratkega stika na ploščah, tako da službe za nujne primere niso izpostavljene visokim napetostim." "Mislim, da je treba za te stvari poskrbeti za povečanje te vrste tehnologije."

No comments yet
Search